Yhdistysrekisterin ja uskonnollisten yhdyskuntien rekisterin lomakkeet
Voit tehdä yhdistyksen perustamis- ja muutosilmoituksen yhdistysrekisterin sähköisessä asiointipalvelussa. Sähköinen ilmoittaminen on nopeampaa kuin ilmoittaminen paperilomakkeilla. Sähköisen ilmoituksen tehnyt yhdistys voi myös tarvittaessa korjata ja täydentää ilmoitustaan sähköisesti. Siirry yhdistysrekisterin sähköiseen asiointiin.
Yhdistykset
Perustamis-, muutos- ja lopettamisilmoitukset
Ilmoitukset tehdään paperisilla Y-lomakkeilla ja niiden liitelomakkeilla.
Toimi näin:
- Tallenna paperilomakkeet omalle koneellesi täyttämistä varten
- Täytä lomake yhtenä kappaleena. Voit tarvita myös muita lomakkeita, kuten henkilötietolomakkeen. Liitä nämä ilmoitukseen.
- Maksa ilmoitus etukäteen ja liitä kuitti ilmoituksen. Tutustu yhdistysrekisterin hinnastoon ja maksuohjeisiin.
- Allekirjoita lomake
- Lähetä Y-lomake liitteineen PRH:lle. Toimitustavat ja osoitteet ovat lomakkeessa. Huomio! Älä lähetä ilmoitusta sähköpostilla tai faksilla, sillä ilmoitus ei tule vireille näin lähetettynä.
- Voit myös jättää ilmoituksen PRH:n asiakaspalvelupisteeseen.
Siirry ytj.fi-sivuille lukemaan paperilomakkeen täyttöohjeet ja lataa tarvitsemasi Y-lomake liitteineen:
- Perustamisilmoituslomake, liitteet ja ohjeetAvautuu uuteen välilehteen
- Muutos- ja lopettamisilmoituslomake, liitteet ja ohjeetAvautuu uuteen välilehteen
Tilinpäätösilmoitus
Siirry ohjsivulle, jossa on myös tilinpäätöslomake.
Ilmoituksen täydentäminen tai korjaaminen
Siirry ohjesivulle, jossa ovat myös lomakkeet.
Keskuskauppakamari ja kauppakamarit
Siirry ohjesivulle, jossa on myös linkki lomakkeisiin.
Uskonnolliset yhdyskunnat
Siirry ohjesivulle, jossa on myös linkki lomakkeisiin.
Pyydä toimenpidettä tai ilmoita virheestä
Jos yhdistyksen tiedot on rekisteröity toisin kuin ilmoitit, ilmoita virheestä meille tai pyydä toimenpidettä verkkolomakkeella. Lue lisää ja siirry ilmoittamaan virheestä.