Huhtikuun tavaramerkki: 3. polvi -kuviomerkki
Pohjoinen markkinointitoimisto lähti liikkeelle tosissaan
Tavaramerkin rekisteröinti heti yritystä perustettaessa on vahva tapa osoittaa, että liikkeelle on lähdetty uskottavasti ja tosissaan. Markkinointitoimisto Kolmas Polvi Oy aloitti toimintansa Oulussa 1. huhtikuuta 2023. Vain joitakin päiviä myöhemmin saatiin myönteinen päätös helmikuussa jätettyihin tavaramerkkihakemuksiin.
Yrityksen nimiin rekisteröidyt tavaramerkit ovat kuviomerkkejä, joissa on sanallinen osa.
Vaikka Kolmas Polvi on yrityksenä nuori, sen juuret ulottuvat 125 vuoden taakse. Silloin perustettiin sanomalehti Kaleva. Seuraavan merkittävän loikan konserni otti vuonna 2018 perustamalla monikanavaiseen mediamainontaan erikoistuneen Kaleva Median. Tämä puolestaan yhtiöitti vuosi sitten markkinoinnin suunnittelupalvelunsa omaksi yritykseksi.
– Meille oli kertynyt runsaasti markkinoinnin suunnitteluosaamista ja saimme sitä vielä lisää. Näin kolmas iso ponnahdus tehtiin luottavaisin mielin. Jatkamme työtä pohjoisen vireyttämiseksi vahvasta paikallisymmärryksestä lähtevällä markkinoinnilla siis kolmannessa polvessa. Leikittelimme myös ajatuksella, että joskus tarvitsisi kiireessä avuksi kolmatta polvea, avaa nimen taustaa toimitusjohtaja Anna Kärävä.
Lue 3. polvi -kuviomerkin koko tavaramerkkitarina.Avautuu uuteen välilehteen
Kuukauden tavaramerkin valinta
Patentti- ja rekisterihallitus valitsee kerran kuukaudessa kuukauden tavaramerkin. Kuukauden tavaramerkki valitaan edellisenä vuonna kyseisen kuukauden aikana rekisteröityjen tavaramerkkien joukosta. Esimerkiksi huhtikuun 2024 tavaramerkki on valittu huhtikuussa 2023 rekisteröityjen tavaramerkkien joukosta.
Valinnan tarkoituksena on esimerkkien avulla kertoa tuotteiden ja palveluiden suojaamisen hyödyistä ja tärkeydestä.
Kuukauden tavaramerkeiksi valitaan mahdollisimman erilaisia tavaramerkkejä eri tavara- ja palveluluokista. Valintaan vaikuttavat myös tavaramerkin erottuvuus muista tavaramerkeistä.
Tutustu myös muihin kiinnostaviin kuukauden tavaramerkkeihin.Avautuu uuteen välilehteen
Tavaramerkin hakeminen on helppoa
Mieti ensin, onko tavaramerkkisi erottamiskykyinen. Varmista sen jälkeen tietokannoista, ettei samankaltaista merkkiä tai toiminimeä ole jo rekisteröity samankaltaisille tuotteille. Määrittele vielä ne tuotteet ja palvelut, joissa merkkiä aiot käyttää. Tee lopuksi hakemus sähköisesti.
Lisätietoa ja -ohjeita tavaramerkin hakemiseen.